داستان شکل گیری پیندو در پادکست دیتکت دیجی کالا

قسمت دوم؛ نگاهی تکنولوژی محور به پلتفرم پیندو در پادکست دیتکت

پادکست

ه بازارها چه در ایران و چه در دیگر کشورهای دنیا، همیشه طرفدارهای پروپاقرصی دارند. چون خیلی از ما، ممکن است کالایی را داشته باشیم که از خرید آن منصرف شده‌ایم، یا بعد از استفاده اولیه قصد فروش آن‌ها را داریم اما نمی‌توانیم به راحتی آن‌ها را بفروشیم. حتی ممکن است که به دنبال کالایی باشیم که لزوما نو نیست اما قیمت ارزان‌تری داشته و می‌تواند نیازمان را رفع کند. اینجاست که به دیدن این جمعه بازارها می‌رویم تا کالای خود را بفروشیم یا حتی کالای موردنیازمان را بخریم.

از تمام پادگیر‌ها می توانید شنونده دیتکت باشید

جمعه بازارها چه در ایران و چه در دیگر کشورهای دنیا، همیشه طرفدارهای پروپاقرصی دارند. چون خیلی از ما، ممکن است کالایی را داشته باشیم که از خرید آن منصرف شده‌ایم، یا بعد از استفاده اولیه قصد فروش آن‌ها را داریم اما نمی‌توانیم به راحتی آن‌ها را بفروشیم. حتی ممکن است که به دنبال کالایی باشیم که لزوما نو نیست اما قیمت ارزان‌تری داشته و می‌تواند نیازمان را رفع کند. اینجاست که به دیدن این جمعه بازارها می‌رویم تا کالای خود را بفروشیم یا حتی کالای موردنیازمان را بخریم.

در دنیای آنلاین امروز که تقریبا بیشتر فعالیت‌های ما شکلی متفاوت به خود گرفته، خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم و حتی ارائه خدمات هم از شیوه سنتی خود فاصله گرفته‌اند. حالا جمعه‌ بازارها، به یک پلتفرم آنلاین تغییر شکل داده‌اند و فرصتی را برای فروشنده‌ها فراهم می‌کنند تا از محصولات خود عکس بگیرند، برایشان تولید محتوا کنند و در دسترس هزاران کاربر دیگر قرار دهند. کار خریدارها هم راحت‌تر شده است؛ فقط باید اینترنت خود را روشن کنند و در بین صدها کالای نو و دست‌دوم گشت‌وگذار کنند.

دیجی‌کالا که سال‌هاست به عنوان یک فروشگاه آنلاین خرید و فروش کالای نو فعالیت می‌کند، برای پاسخ به این نیاز، پلتفرم پیندو را برای ثبت آگهی آنلاین خرید و فروش کالای دست‌دوم و ارائه خدمات راه‌اندازی کرده است. در این قسمت از پادکست دیتکت به پای صحبت‌های تیم پیندو می‌نشینیم تا ببینیم که ایده این پلتفرم از کجا شکل گرفت و چطور پیندو توانست محبوب دل‌ها شود؟ همچنین خاطرات را با هم مرور می‌کنیم و می‌بینیم که چطور توییت یک کاربر انگیزه‌ای در افراد تیم ایجاد کرد که مشتاق‌تر از قبل برای ادامه مسیر خود و توسعه پیندو تلاش کنند. توییتی که می‌گفت:

«ای‌کاش دیجی‌کالا یک راهکار برای ارائه فروش محصولات دست‌دوم ارائه بدهد.»

در قسمت دوم از پادکست دیتکت از منظر تیم تکنولوژی به پیندو نگاه کرده و از چالش‌های توسعه محصول تا شکل‌گیری تیم صحبت می‌کنیم تا با مرور تجربه‌ها و درس‌آموخته‌ها، داستان پلتفرم پیندو را با هم بشنویم؛ پلتفرمی که برای اولین بار بدون نسخه وب از دیجی‌کالا قدرت گرفت و از انتهای سال ۹۹ به بازار ارائه شد. پس اگر به موضوعات مرتبط با تیم تکنولوژی دیجی‌کالا علاقه دارید، شما را به شنیدن قسمت دوم پادکست دیتکت دعوت می‌کنیم.

اپیزود‌های دیگر

تیم فرانت‌اند دیجی کالا از گذشته تا حال

اپیزود 13

تیم فرانت‌اند دیجی کالا از گذشته تا حال

شنیدن این اپیزود
دیزاین سیستم در دیجی‌کالا

اپیزود 12

دیزاین سیستم در دیجی‌کالا

شنیدن این اپیزود
پادکست تیم موبایل دیجی کالا

اپیزود 11

قسمت یازدهم؛ تیم موبایل دیجی‌کالا از شکل‌گیری، دانش و تجربه

شنیدن این اپیزود
قسمت دهم پادکست دیتکت تیم اتوماسیون دیجیکالا

اپیزود 10

قسمت دهم؛ ‌همه‌چیز درباره تیم اتوماسیون دیجی‌کالا

شنیدن این اپیزود
قسمت نهم پادکست دیتکت تیم هوش مصنوعی و کلان داده دیجیکالا

اپیزود 9

قسمت نهم؛ ساختار تیم و فعالیت‌های تیم کلان داده و هوش مصنوعی

شنیدن این اپیزود

اپیزود 8

قسمت هشتم؛ ساختار تیم دیزاین دیجی‌کالا و نحوه تشکیل این تیم

شنیدن این اپیزود

در دیتکت از چه چیزی حرف بزنیم؟

پیشنهاد شما برای موضوع‌های بعدی دیتکت