قسمت پنجم؛ معرفی تیم هوش تجاری دیجی‌کالا

از تمام پادگیر‌ها می توانید شنونده دیتکت باشید

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های فعال در سراسر دنیا تصمیم‌های خود را بر پایه اطلاعات و بینش‌های کسب‌شده حاصل از تحلیل داده‌های خام اتخاذ می‌کنند. هوش تجاری مجموعه‌ای از نظریات، روش‌ها، فرایندها، معماری‌ها و تکنولوژی‌هایی است که برای تبدیل داده‌های خام به اطلاعات و بینش‌های سودمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. شناسایی فرصت‌های جدید و اجرای یک استراتژی موثر بر مبنای یک بینش تجاری قوی، می‌تواند یک مزیت رقابتی در بازار را به صورت بلندمدت در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد. تیم هوش تجاری دیجی‌کالا با استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهای روز دنیا در این حوزه‌، چراغی است در مسیر تصمیم‌گیری‌های بهتر در حوزه‌های مختلف.

در حال حاضر بیش از 35 نفر در تیم هوش تجاری دیجی‌کالا مشغول به کار هستند. تنوع سرویس‌های ارائه شده تیم هوش تجاری، این تیم را به یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین تیم‌های تکنولوژی تبدیل کرده است. با گذشت زمان و بزرگ‌تر شدن این تیم، علاوه بر افزایش تعداد سرویس‌ها، کیفیت آن‌ها هم افزایش چشمگیری داشت. هم اکنون این تیم بیش از 700 داشبورد و گزارش تحلیلی را در بسترهای متفاوت به تیم‌های مختلف شرکت ارائه می‌کند. اهمیت این عدد هنگامی مشخص می‌شود که آن را در تعداد متریک‌ها و KPI‌های موجود در هر داشبورد و گزارش ضرب کنیم و به عددی بیش از 3 هزار متریک و KPI برسیم.

قسمت پنجم از پادکست دیتکت به اولین قسمت از گفتگو‌های تیم هوش تجاری دیجی‌کالا اختصاص پیدا کرده است. در این قسمت به بررسی ساختار تیم هوش تجاری، تاریخچه و فعالیت‌های این تیم می‌پردازیم و پای صحبت روجا حافظی تیم لید تیم هوش تجاری، بهزاد لاجوردی دایرکتور تیم و همین‌طور محمود خمسه یکی از مدیران این تیم نشستیم.

اپیزود‌های دیگر

تیم فرانت‌اند دیجی کالا از گذشته تا حال

اپیزود 13

تیم فرانت‌اند دیجی کالا از گذشته تا حال

شنیدن این اپیزود
دیزاین سیستم در دیجی‌کالا

اپیزود 12

دیزاین سیستم در دیجی‌کالا

شنیدن این اپیزود
پادکست تیم موبایل دیجی کالا

اپیزود 11

قسمت یازدهم؛ تیم موبایل دیجی‌کالا از شکل‌گیری، دانش و تجربه

شنیدن این اپیزود
قسمت دهم پادکست دیتکت تیم اتوماسیون دیجیکالا

اپیزود 10

قسمت دهم؛ ‌همه‌چیز درباره تیم اتوماسیون دیجی‌کالا

شنیدن این اپیزود
قسمت نهم پادکست دیتکت تیم هوش مصنوعی و کلان داده دیجیکالا

اپیزود 9

قسمت نهم؛ ساختار تیم و فعالیت‌های تیم کلان داده و هوش مصنوعی

شنیدن این اپیزود

اپیزود 8

قسمت هشتم؛ ساختار تیم دیزاین دیجی‌کالا و نحوه تشکیل این تیم

شنیدن این اپیزود

در دیتکت از چه چیزی حرف بزنیم؟

پیشنهاد شما برای موضوع‌های بعدی دیتکت